onsdag 18 juni 2008

Långbrodal reunion

Efter 27 år var det härom helgen äntligen dags att återse de gamla klasskompisarna från Långbrodal där jag gick större delen av grundskolan. Platsen för vår reunion blev passande nog Långbro värdshus. När man vant ögonen vid några extra kilon och rynkor var de flesta sig otroligt lika. Några såg inte ut att ha blivit en dag äldre, medan andra såg bättre ut än då det begav sig.

En insikt var att jag har ett konstigt minne. Sånt som jag borde minnas var som bortblåst, medan annat mindre viktigt var som om det hade hänt igår. Tyvärr visade sig kamraterna ha det bättre ställt med minnet. Jag blev påmind om att tjejerna tyckte att klassens killar var skolans barnsligaste och att våra tubsockar ofta hade svårt att sitta på plats.

Mest pinsamt var påminnelsen om när jag och en kompis var intresserade av samma tjej och gemensamt frågade chans på henne via en lapp i ett kuvert - som för säkerhets skull hade sockrats med godis och pengar. Hur det gick? Ja, jag gifte mig ju inte förrän 2002... och inte med henne.

I höst gör vi ett nytt försök och då blir vi förhoppningsvis ännu fler.

Från vänster: Peter Blomgren, Sebastian Swales, Magnus Nilsson, Gabriella Ailinpieti, Fredrik Ulgemo, Anna Petrén Lantz, Patric Rylander, Karin Wänfelt, Björn Brenick, Ulrika Waltrén. Främre raden från vänster: Malin Åman, Marita Johansson, Malin Forsberg, Susanne Broström. Stefano Jaconelli var också med men fastnade av någon anledning inte på bilden.


Inga kommentarer: